КОНТАКТИ
Кіцманьська Мicька Рада ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ КІЦМАНСЬКА МІСЬКА РАДА ОБ'ЄДНАНОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
Головна > Новини > Коригування підсумкової оцінки: що варто знати вчителям, учням та батькам
НОВИНИ

Коригування підсумкової оцінки: що варто знати вчителям, учням та батькам

10-04-2024, 17:28

 Коригування підсумкової оцінки: що варто знати вчителям, учням та батькам

Освітній омбудсмен дав пояснення за яких умов та в який термін здобувач освіти може скоригувати семестрову або річну оцінку.
Поточний навчальний рік поступово наближаються до завершення, тож пропонуємо учасникам освітнього процесу своєчасно ознайомитися з докладним роз’ясненням щодо коригування оцінок учнів. Відомо, що наприкінці семестру або навчального року кожен учень має право на коригування підсумкової оцінки. На сайті освітнього омбудсмена зазначається, що основні види оцінювання результатів навчання учнів визначаються частиною 2 статті 17 Закону України «Про повну загальну середню освіту». Видами підсумкового оцінювання є тематичне, семестрове та річне.
Початкова школа
Методичні рекомендації щодо оцінювання результатів навчання учнів 1—4 класів закладів загальної середньої освіти зазначають, що основою для підсумкового оцінювання за рік можуть бути результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного зв’язку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання дитини. Проте вже за 10—15 днів до кінця навчального року вчителеві рекомендується узагальнити результати навчання учнів.
І, за узагальненими результатами, якщо учень чи його батьки бажають покращити отримані результати, вчитель може запропонувати учневі індивідуалізовану діагностувальну роботу, щоб виявити стан сформованості тільки тих результатів, які учень хоче покращити. Таку роботу учні зазвичай виконують в межах індивідуальної роботи під час уроку. Підсумкову (річну) оцінку рекомендується визначати з урахуванням індивідуалізованої діагностувальної роботи за умови, якщо виконання такої роботи покращило результат навчання.
Коригування оцінок у 5—11 класах
Процедуру та особливості коригування тематичної, семестрової та річної оцінок визначає Інструкція з ведення класного журналу учнів 5—11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. Цей документ був затверджений ще 2008 року і тому, на думку офісу освітнього омбудсмена, вже є неактуальним та потребує оновлення.
Так, відповідно до пункту 3.2 розділу 3 Інструкції, тематична оцінка коригуванню не підлягає. При виставленні тематичної оцінки враховуються всі види навчальної діяльності, що оцінювалися протягом вивчення теми. При цьому проведення окремої тематичної атестації при здійсненні відповідного оцінювання не передбачається. Натомість процедура коригування семестрової оцінки встановлюється пунктом 3.2 розділу 3 Інструкції. Відповідно до цього пункту, семестрове оцінювання здійснюється на підставі тематичних оцінок. Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова оцінка виставляється без дати у відповідну колонку поруч із колонкою I семестр або II семестр.
Чи можна коригувати оцінку за два семестри, чи лише за один?
Увага! Освітній омбудсмен наголошує, що нормативні документи дають різне роз’яснення щодо цього. З Інструкції, можна зробити висновок, що скоригувати у II семестрі оцінку за I семестр неможливо. Адже скоригована семестрова оцінка за I семестр виставляється до початку II семестру. Але відповідно до пункту 10 Порядку коригування результатів річного оцінювання здійснюється шляхом повторного семестрового оцінювання (одного або двох семестрів). Це викликає суперечність — чи можна коригувати оцінку за два семестри, чи лише за один.
Терміни для коригування семестрової оцінки
Згідно з пунктом 3.2 розділу 3 Інструкції, у триденний термін після виставлення семестрової оцінки батьки учнів, які виявили бажання підвищити результати, звертаються до директора школи із заявою про проведення відповідного оцінювання. У цій заяві вони мотивують причину та необхідність його проведення. Коригування семестрового оцінювання проводиться не пізніше п’яти днів після подання заяви. У разі хвороби учня або учениці чи інших поважних причин термін може бути подовжено.
Керівник закладу загальної середньої освіти має створити наказом комісію у складі голови та членів комісії, серед яких, зокрема, вчитель, котрий викладає предмет у цьому класі. Керівник також затверджує графік проведення оцінювання. Завдання мають охоплювати зміст усіх тем, що вивчалися протягом семестру. Оцінювання проводиться у письмовій формі. Письмові роботи зберігаються протягом року. Комісія приймає рішення щодо його результатів та складає протокол. Рішення цієї комісії є остаточним, при цьому скоригована семестрова оцінка не може бути нижчою за семестрову. Якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис у колонку «Скоригована» не робиться.
В разі коригування оцінки учень не має права на медаль та свідоцтво з відзнакою
Варто знати! Підвищення результатів семестрового оцінювання через коригування не дає підстав для нагородження випускників золотою або срібною медаллю. Це визначає пункт 2.5 розділу 2 Положення про золоту медаль «За високі досягнення у навчанні» та срібну медаль «За досягнення у навчанні».
Пункт 3.2 Інструкції також визначає, що підвищення семестрової оцінки учнями 9 класів не дає їм права на отримання свідоцтва з відзнакою, а 10—11 класів не дає їм права бути претендентами на нагородження золотою та срібною медалями. Тобто якщо з усіх предметів у дитини відмінні оцінки, а з одного предмету було скориговано семестрову оцінку — отримати медаль вона не зможе.
Чи допоможе медаль вступити на бюджет до українського закладу вищої освіти, або до закордонного вишу — читайте в нашому метаріалі «Ні золото, ні срібло — чи дають медалі якісь переваги при вступі».

ПЕРЕЙТИ НА ВСІ НОВИНИ →