Зміни в газопостачанні: роз'яснення від АТ "Чернівцігаз" щодо передачі показників лічильників
03-07-2022, 14:21
На початку червня буковинців поінформували, що споживачів газу, які мали договори на постачання природного газу із компанією ТОВ «Чернівцігаз Збут», з 1 травня, відповідно до розпорядження КМУ №917-р від 22.07.2020, автоматично переведено до «постачальника останньої надії» (ПОН) — «Нафтогаз України».
У зв’язку з цим, пресслужба АТ «Чернівцігаз» відповідає на найпоширеніші запитання споживачів:
1. Кому наразі потрібно подавати показники газу і як відбувається обмін цими даними?
Незалежно від того, хто є вашим постачальником газу, показники лічильника необхідно передавати Оператору газорозподільних мереж - АТ «Чернівцігаз». Адже облік газу – це компетенція винятково АТ «Чернівцігаз».
Отримані протягом звітного періоду показники лічильника «Чернівцігаз» вносить на єдину інформаційну платформу Оператора газотранспортної системи України, до якої мають доступ всі постачальники. Відповідно до цих даних, газопостачальні компанії й проводять нарахування за спожитий газ.
2. Якими способами це потрібно робити? Коли і для чого потрібно робити фотофіксацію лічильника?
Тут ми пропонуємо великий вибір, від смс до зчитування даних лічильника за допомогою штучного інтелекту. І радимо клієнтам щомісяця звітувати за допомогою фото, адже це 100% точність та підтвердження обсягу спожитого газу.
Найефективнішим залишається Особистий кабінет на сайті 104.ua (http://bit.ly/cabinet104), адже тут є вся інформація щодо розрахунків за розподіл газу, обсягів спожитого газу, можливість передати показники та здійснити оплату за допомогою банківської картки.
Дуже просто та зручно використовувати наші мобільні додатки 104.ua
- для Android https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rgc.client
- для iPhone https://apps.apple.com/ua/app/104-mobile-light/id1449596182
у Viber https://bit.ly/34scMCa та Telegram https://t.me/ua7104_bot
Звісно ж, наші клієнти можуть передати показники за допомогою голосового меню IVR, яке працює цілодобово за номерами контакт-центру у розділі «2», зателефонувавши до Контакт-центру за номерами (0372) 93-19-04, (067) 444-8-104 або ж направити з показниками SMS на короткий номер 7104 (10 цифр), пробіл, показання лічильника (5 цифр).
3. До якого числа потрібно подати показники?
Згідно з 5.5. Типового договору розподілу газу, побутові споживачі, в яких є лічильник газу, зобов’язані щомісяця станом на 01 число місяця знімати фактичні показання лічильника газу та протягом п’яти календарних днів (до 05 числа включно) надавати їх Оператору ГРМ (АТ «Чернівцігаз») в один із запропонованих вище способів.
4. Що буде, якщо показник подати на день-два пізніше або взагалі не передавати протягом кількох місяців?
Ігноруючи свій обов’язок щодо передачі показників лічильника, споживач отримує дві проблеми – розбіжності в розрахунках за газ із постачальником та, зрештою, некоректний розрахунок вартості доставки.
Якщо споживач вчасно не передає показники лічильника газу, йому буде донараховано обсяг газу за повний календарний місяць, згідно з плановими обсягами споживання за відповідний період. Розраховується це на основі даних групи споживання Споживача (Додаток 1 до Кодексу газорозподільних систем (пункт 4 глави 1 розділу І).
Простіше кажучи, для кожного клієнта, який використовує газове обладнання, прораховано споживання газу на всі 12 місяців. І якщо компанія не отримує цих даних від клієнта у звітний період, то бере їх з Кодексу ГРС.
5. Якщо показники не збігаються з поданими й тими, що у платіжках, куди звертатися і дзвонити?
Якщо споживач передав показники у звітний період, і йому надійшло підтвердження, що показники прийняті та опрацьовані, то таких розбіжностей не виникає.
Однак, якщо з тих чи інших причин споживач в рахунку бачить таку невідповідність, радимо звернутися до найближчого Клієнтського простору 104.ua. Менеджер запропонує вам написати заяву, після чого до вас завітає контролер для знаття показників лічильника.
6. Кому, коли й скільки потрібно сплачувати за розподіл газу?
Оплата вартості послуги з розподілу природного газу здійснюється побутовим споживачем, до 20 числа (включно) поточного місяця, в якому надаються послуги з розподілу природного газу. В Чернівецькій області споживачі газу продовжують сплачувати АТ «Чернівцігаз» - тут жодних змін не відбулося. Платіж за розподіл газу щомісяця однаковий.
Зміниться він лише в січні 2023 року, адже буде розрахований на основі обсягів спожитого газу в «газовому році» - це буде період з 1 жовтня 2021 по 30 вересня 2022 року.
7. Чи будуть приходити платіжки на оплату за розподіл газу чи лише онлайн?
Зазвичай, платіжки за розподіл газу доступні в Особистих кабінетах споживача після 10 числа. Значно швидше, аніж нашим клієнтам надходить паперовий варіант рахунку. Близько 60% наших клієнтів є користувачами саме Особистого кабінету. Тому, таким клієнтам ми пропонуємо користування електронними рахунками - це екологічно та зручно. Відмовитися від паперового рахунку дуже просто:
- - перейти в Особистий кабінет на сайті 104.ua
- - натиснути «Розрахунки» у розділі «Баланс»
- - поставити галочку навпроти «Відмовитися від паперового рахунку».
Відмова від паперових рахунків – це крок до збереження дерев. Натомість компанія спрямує кошти, що передбачені на друк квитанцій, на озеленення міст Чернівецької області.