КОНТАКТИ
Кіцманьська Мicька Рада ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ КІЦМАНСЬКА МІСЬКА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА
Головна > Нормативна База > Правові Акти > Щодо делегування повноважень сільського, селищного, міського голови керівникам виконавчих органів рад
Нормативна База / Правові Акти

Щодо делегування повноважень сільського, селищного, міського голови керівникам виконавчих органів рад

02-06-2021, 12:09

 Міжрегіональне управління Національного агентства України з питань державної служби у Чернівецькій, Івано-Франківській та Тернопільській областях повідомляє, що відповідно до роз’яснення НАДС від 06 травня 2021 року №133-р/з зазначено наступне.

Згідно із статтею 1 Закону №280/97-ВР виконавчі органи рад визначені, як органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих  функцій і повноважень місцевого  самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.

         Статтею 54 Закону №280/97-ВР визначено, що сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і  штатів може  створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання  виконавчих  органів сільських, селищних, міських рад. Організаційні засади реалізації повноважень виконавчих  органів сільських, селищних, міських рад щодо здійснення державної  регуляторної політики визначаються Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

         Відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому  комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної  у місті ради.

         Керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються  на посади і звільняються з посади сільським, селищним, міським головою, головою, головою районної у місті ради одноособово, а у випадках, передбачених законом, - за погодженням з відповідними органами виконавчої влади.

         Положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.

         Разом з цим пунктами 6,7 та 10 частини четвертою статті 42 Закону №280/97-ВР встановлено, що сільський, селищний, міський голова вносить на  розгляд ради пропозиції щодо структури виконавчих органів ради, апарату ради та її виконавчого комітету, їх штатів, здійснює керівництво  апаратом ради та її виконавчого комітету, призначає на посади та звільняє з посади керівників  відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, підприємств, установ та  організацій, що належать до комунальної  власності відповідних територіальних громад, крім випадків, передбачених частиною другою статті 21 Закону України «Про культуру».

         Частиною третьою статті 24 Закону №280/97-ВР  встановлено, що органи місцевого  самоврядування та їх  посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці  Крим- також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

         Разом з цим, звертаємо увагу, що статтею 10 Закону №2493-ІІІ передбачено, що прийняття на службу в органи місцевого самоврядуванняздійснюється  на посади керівника секретаріату  (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого  апарату обласних і районних  рад, керівників  відділів, управлінь та інших працівників органів місцевого самоврядування шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським  головою, головою районної, районної  у місті, обласної  ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою  законодавством України.

         Крім того, відповідно до Закону №2493-ІІІ до повноважень сільського, селищного, міського голови належить:

-на час відсутності (відпустки) посадових осіб органів місцевого самоврядування (крім виборних посад) для  виконання їх повноважень можуть  приймати на службу осіб за строковим трудовим договором (контрактом);

-присвоювати ранги, які  відповідають посадам третьої-сьомої категорії;

-затверджувати кадровий резерв для зайняття посад і просування по службі;

-прийняття рішення, відповідно  до висновку атестаційної комісії щодо:

1) визнання посадової особи атестованою; 2) призначення протягом року повторного атестування (за згодою посадової особи); 3) зарахування  посадової  особи до кадрового резерву або призначення її на вищу посаду; 4) переведення  посадової  особи на іншу посаду, що відповідає її кваліфікації, або  звільнення її з займаної посади;

-прийняття рішення щодо продовження  строку  перебування на службі в органах місцевого самоврядування осіб, які досягли 65-річного віку;

-припинення служби посадових осіб місцевого самоврядування у порядку, визначеному законом.

Також сільський, селищний, міський голова наділений  іншими  повноваженнями щодо забезпечення проходження служби посадовими особами  місцевого самоврядування відповідно до закону.

Для виконання  положень вищевказаного законодавства сільський,  селищний, міський голова видає розпорядження у межах своїх повноважень (пункт 20 частини четвертої статті 42 Закон №280/97-ВР).

З огляду на вищезазначене, делегування кадрових повноважень сільського, селищного, міського голови, на думку НАДС, керівникам відділів, управлінь та інших  виконавчих органів на підставі рішення сільської, селищної, міської ради або розпорядження голови цієї ради, законом не передбачено.    

ПЕРЕЙТИ ДО РОЗДІЛУ ПРАВОВІ АКТИ →